נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

גלגל ריצה – רק משחק או חובה בכל כלוב

גלגל ריצה

יש לכם אוגר? הכתבה הבאה היא בדיוק בשבילכם! על מנת להבטיח את הטוב ביותר עבור האוגר שלכם, כדאי לצייד את הכלוב שלו בגלגל ריצה. חושבים שמדובר אך ורק במשחק או במותרות – יש לנו מידע שעשוי להפתיע אתכם! אם אתם רוצים לשמוע עוד – המשיכו לקרוא!

 

אז למה בעצם צריך גלגל ריצה לאוגרים?

אוגרים הינה חיה אנרגטית אשר זקוקה לפרוק אנרגיה במהלך שעות היום. כמו כן, יש לזכור כי האוגרים מבלים את זמנם המוחץ בתוך הכלוב ולכן על מנת לשמור על בריאותם הפיזית והמנטלית יש לצייד את הכלוב שלהם בגלגל ריצה שיוכל לשמור על הכושר שלהם ולהעסיק אותם במהלך היום או הלילה בו הם עשויים להיות אף פעילים יותר.

גלגל ריצה

איזה גלגל ריצה יש לבחור עבור האוגר שלכם?

קיימים שני סוגי אוגרים הנפוצים בתור חיות מחמד ביתיות: אוגר גמדי ואוגר סורי. אוגר גמדי כשמו כן הוא מתאפיין בגודל קטן יותר ביחס לאוגר סורי ולכן חשוב מאוד לפני שאתם קונים את גלגל הריצה שתתאימו אותו בגודלו לאוגר שלכם.

שימו לב שכאשר מדובר באוגר סורי מומלץ לרכוש גלגל ריצה בגודל של מינימום 22 סנטימטרים לפחות ואם אתם בעלי אוגר גמדי כדאי לרכוש גלגל ריצה בגודל של מינימום 17 סנטימטרים. חשוב לזכור שככל שתלכו על גודל רב יותר כך ייטב עם האוגר מבחינת הנוחות שלו ומבחינת היכולת שלו לפרוק אנרגיה.

 

אילו עוד סוגי גלגלי ריצה קיימים?

קיים גם מתקן נוסף שנקרא כדור ריצה – מדובר בכדור שקוף מפלסטיק שניתן להניח את האוגר בתוכו והוא יכול לרוץ בתוכו. היתרון בכדור זה הוא העובדה שניתן לשים את כדור הריצה על ברצפה מבלי לחשוש שהאוגר יברח או ילך חלילה לאיבוד. באופן זה ניתן לגוון לאוגר את הנוף הסביבתי של הכלוב ולאפשר לו ליהנות מניידות מסוימת.

גלגל ריצה

אילו עוד אביזרים יכולים לשמש את האוגר?

אוגרים זקוקים גם לצעצועים לעיסים. מדובר בצעצועים העשויים מעץ טבעי והם חסרי צבע וחומרים כימיים. בנוסף, אוגרים הם חובבים מושבעים של קרטונים משום שהם מאפשרים לאוגר ללעוס אותם באופן המתאים לשיניים שלהם ואף משמשים כמקום מחבוא . לאור זאת, כדאי שתבחרו בקרטונים שלא מצוי בהם דיו על מנת שלא ייספג בפה של האוגר.

כמו כן, חשוב לזכור כי אוגרים אוהבים לטפס! לכן כדאי לשים בכלוב סולם מעץ או חבלים אורגניים שהאוגרים יוכלו להיעזר בהם על מנת לשחק ולשמור על מצב רוח מרומם.

 

לסיכום,

אם אתם בעלים של אוגר – כנראה שתרצו את הטוב ביותר עבורו בזמן שהוא מבלה את רוב זמנו בכלוב. זכרו כי מדובר בחיה שאוהבת לפרוק אנרגיה ולכן חשוב לספק לה מתקנים מסוימים כמו גלגל ריצה שיעסיקו את האוגר וינעימו את זמנו. מדובר במתקן פשוט שיכול לשדרג ללא היכר את נוכחותו של האוגר ואת בריאותו.

גלגל ריצה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מכרסמים