נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מה מותר ומה אסור לתת למכרסמים לאכול

יש לכם שרקן, אוגר או ארנב? הגעתם למקום הנכון! במאמר זה תוכלו למצוא את כל המידע הדרוש עבורכם ביחס למזון שמותר או אסור למכרסמים לאכול. באופן זה תוכלו לשמוע על המזון שכדאי למכרסם שלכם לא וממה כדאי להיזהר. רוצים לשמוע עוד? המשיכו לקרוא!

 

שרקן

מה מותר לשרקן לאכול?

המזון המומלץ ביותר עבור השרקן הוא אספסת. מדובר למעשה במרכיב חיוני מאוד בתזונתו של השרקן ולכן מומלץ לספק לו סוג זה כמה פעמים בשבוע. בכלליות, יש לומר שהתזונה של השרקנים הינה צמחונית ולכן כדאי להאכיל את השרקן גם בירקות נוסף על האספסת. אולם יש לזכור שאם עד כה השרקנים לא אכלו ירקות – יש להרגילם לכך האופן הדרגתי.

מכרסמים אוכלים

מה אסור לשרקן לאכול?

אמנם השרקנים יכולים לאכול מזונות צמחוניים, יש לזכור כי קיימים סוגי מזון שאסור להם לאכול ומזיקים לבריאותם כמו שום, שוקולד, אגוזים, בצל, תפוחי אדמה ומוצרי חלב.

 

אוגר

מה מותר לאוגר לאכול?

פירות

יש לזכור כי מתן הפירות לאוגר מומלץ רק פעם או פעמיים בשבוע ולא יותר. הפירות המומלצים לאוגרים הם בין היתר תפוחים משום שהם מלאים בפחמימות, ויטמינים ומינרלים. שמסייעים לאוגר להיפטר מרעלנים ומלאים בסיבים תזונתיים. בנוסף, אוכמניות מומלצות לאוגרים עקב יכולתם לסייע לשיפור מערכת החיסון.

 

זרעים

זרעים גם כן מומלצים לאוגר כמו שעורה, גריסי כוסמת, דוחן, שיבולת שועל, קינואה, גרגירי שיפון, כוסמין, גרגירי חיטה, שומשום, גרעיני חמנייה, שקדים, קשיו, אגוזי ברזיל, אגוזי לוז, בוטנים, פקאן, פיסטוק, גרעיני דלעת, בוי ואגוזי מלך.

 

מה אסור לאוגר לאכול?

תותים

אסור בתכלית האיסור להאכיל את האוגר בתותים. הסיבה העיקרית היא התקף שלשולים או הקאות במיוחד אם הוא יאכל כמות גדולה יחסית לגודל שלו.

מכרסמים אוכלים

פירות הדר

יש להימנע לחלוטין מהאכלת האוגר בפירות אדר כמו לימון, תפוז, מנדרינה, אשכולית, קלמנטינה ופומלה. הסיבה לכך היא העובדה שפירות אלו עלולים להגביר את החומציות ולגרום בשל כך לבעיות בהליך העיכול.

 

ארנב

מה מותר לארנב לאכול?

ארנבים אוכלים בעיקר חציר כחלק מהמזון העיקרי שלהם ולכן חשוב לספק להם סוג זה של מזון במשך של עשרים וארבע שעות ביממה. כמו כן, גם ירקות חיוניים לבריאותו של הארנב ומספקים סיבים וויטמינים ולכן מומלץ לתת לארנב לאכול בעיקר עלים ירוקים וגם ירקות שורש.

 

מה אסור לארנב לאכול?

אסור לתת לארנב חסה מסוג אייסברג משום שהיא עלולה לגרום לשלשולים ויש להם ערך תזונתי נמוך. כמו כן, לא מומלץ לתת לארנב אבוקדו כולל את העלים שלו. בנוסף, תפוחי אדמה ובעיקר הקליפה אינם מומלצים משום שהם עלולים להכיל רעלנים.

 

לסיכום,

על מנת להבטיח לבעלי החיים שלכם את הטוב ביותר, מומלץ להעניק להם את המזון הטוב ביותר עבורם. לכן חשוב מאוד שתכירו את סוגי המזון המומלצים והלא מומלצים וכך תשמרו על בריאותם.

מכרסמים אוכלים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מכרסמים