נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

למה שמים נסורת בכלוב של מכרסמים

כלוב מכרסמים

יש לכם אוגרים או ארנבים כחיות מחמד? הכתבה הבאה היא בול בשבילכם! במאמר זה תוכלו לקבל את כל המידע הדרוש על הטיפול הנדרש במכרסמים ובין היתר על הנסורת שחשוב לשים עבורם בכלוב. רוצים לשמוע עוד? המשיכו לקרוא!

 

אילו מכרסמים זקוקים לכלוב עם נסורת?

המכרסמים העיקריים שאמורים להשתמש בנסורת הן למעשה המכרסמים שנמצאים לרוב בתוך הכלוב כמו ארנבים או אוגרים. מדובר בחיות שמבלות את מרבית זמנם בתוך הכלוב ונוהגות לישון לרוב בשעות היום ולהיות פעילות יותר בלילה. לאור זאת, חשוב מאוד שתשימו עבורם נסורת שתתאים לצרכים ולנוחות שלהם על מנת שיוכלו לבלות זמן בתוך הבית שלהם בנעימים.

כלוב מכרסמים

אז למה בעצם צריך לשים נסורת בכלוב?

אוגרים וארנבים הינן חיות שאוהבות להתחפר ובנוכחותם הטבעית הם נוטים לבנות מחילה באדמה. מאחר ולא ניתן לבטל את האינסטינקטים החייתים, אוגרים מבויתים גם כן נוטים להתחפר ולכן רצוי לספק להם בתוך הכלוב מצע נסורת בעומק של לפחות כשמונה סנטימטרים.

 

אילו סוגי נסורת קיימים עבור מכרסמים?

קיימים המון סוגי נסורת עבור מכרסמים אך המומלצים ביותר הם למעשה מצע על בסיס נייר. גם לסוג זה של מצע יש סוגים שונים אך הם פחות נפוצים בארץ ויש להזמינם מאמזון. עם זאת, קיים עוד סוג מומלץ של מצעים והוא נסורת אספן.

מדובר בסוג של נסורת שניתן להשיג בחנויות מתמחות בציוד לחיות אקזוטיות או מעבודת המגדלות מכרסמים. עוד סוג של נסורת שניתן לרכוש הוא שבבי נסורת אך כדאי לשים לב שסוג זה של מצע נסורת אינו מאפשר לאוגר להתחפר ולכן מומלץ פחות ביחס לשאר סוגי הנסורת.

כלוב מכרסמים

מה עוד צריך לשים לב שיהיה בכלוב של האוגרים?

מעבר לנסורת, חשוב מאוד לספק לאוגרים עוד מתקנים שיקלו על השהות שלהם בתוך הכלוב כמו גלגל ריצה עבור האוגר. מדובר במתקן הכרחי לשהותו של האוגר משום שבטבע אוגרים רצים למרחקים ארוכים ולכן ריצה היא למעשה חלק מהטבע שלהם. לאור זאת, חשוב לוודא שהגלגל שתתקינו בכלוב מתאים לגודל של האוגר על מנת שגבו לא יתעקם ובכך לא יסבול מבעיות בריאותיות.

שימו לב שאם האוגר שלכם הוא אוגר סורי תצטרכו גלגל בגודל של כעשרים ושניים סנטימטרים מינימום ואם מדובר באוגר גמדי כנראה תצטרכו גלגל בגודל של מינימום שבעה עשר סנטימטרים. ככל שהגלגל יהיה גדול ככה עדיף לאוגר על מנת שיהיה לו כמה שיותר נוח בעת הריצה.

 

לסיכום,

אם אתם בעלי אוגרים ותמיד שאלתם את עצמכם מדוע יש להציע את הכלוב של האוגר עם נסורת או שאתם מביאים אוגר חדש הביתה וזקוקים לכל המידע הדרוש עבור ציוד הכלוב שלו כדאי שתשימו לב כי נסורת הכרחית עבור השהייה של האוגר בכלוב. הסיבה היא שהאוגר מטבעו הינו חיה שאוהבת להתחפר ולכן חשוב לתת לו לעשות זאת באמצעות נסורת על מנת שירגיש כמו בבית.

כלוב מכרסמים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מכרסמים