נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

החתול שורט את הספה? כך תיפטרו מהבעיה!

חתול מגרד את הספה

כל מי שיש בבעלותו חתולים, יודע שמדובר בחוויה מהנה, אך גם כזו שכוללת מספר אתגרים בלתי נמנעים. בעיה נפוצה אחת היא חתולים שנוטים לגרד רהיטים שונים, ביניהם את הספה האהובה שלכם.אל תחשבו לרגע ששריטת הספה היא אקט של "דווקא" מצד החתול. מדובר בעצם בהתנהגות טבעית שלו שמשרתת אותו, ויש לזה אפילו פתרון – מתקן גירוד ייעודי. אז מהם היתרונות של מתקני גירוד לחתולים, ואיך זה מקל על בעיית גירוד הרהיטים?

 

צרכים טבעיים ואינסטינקטים

לחתולים יש צורך מולד להתגרד. הגירוד יכול לעזור להם לשמור על הטפרים שלהם, למתוח את שריריהם וגם לסמן את הטריטוריה שלהם. זוהי חלק מההתנהגות הטבעית של חתולים והם לא הולכים להיפטר מזה. אבל ממש לצורך זה נועד מתקן לחתולים שניתן למצוא במחסן של חיים. מתקן זה יכול לאפשר לכם לכבד את הצרכים של החתול ולא לפגוע בו.

צרכים ואינסטינקטים טבעיים

הגנה על הרהיטים שלכם

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של מתקני גירוד הוא היכולת שלהם להגן על הרהיטים שלכם מהציפורניים האימתניות של החתול. אם לחתול אין מתקן ייעודי לגירוד הטפרים שלו- הוא יתגרד על כל דבר אחר שהוא רואה, כמו הספה שלכם. כאשר אתם רוכשים מתקן גירוד אתם מפנים את החתול אל המתקן ומונעים ממנו להתגרד על החפצים היקרים שלכם.

 

גירוי פיזי ונפשי

חתולם מתגרדים לא רק לצורך תחזוקת הציפורניים שלהם. מדובר גם בסוג של פעילות גופנית שעוזרת לחתול להימתח ולהיות בכושר. כשהם משתמשים במתקן גירוד הם יכולים לשמור על הבריאות הפיזית שלהם. בנוסף, מתקני גירוד מספקים גם גירוי נפשי- כשהם משתמשים בהם זה מונע מהם להשתעמם, דבר שגם עוזר להם להנאה היומיומית וגם יכול לעזור בבעיות התנהגותיות שונות שצצות לעיתים.

 

הפחתת מתח אצל החתול

חתולים נוטים להתגרד כשהם לחוצים וזה עוזר להם להוריד את רמות המתח והחרדה. כשהם מתגרדים משתחררים אנדורפינים שמשפיעים עליהם לחיוב. על ידי מתקני גירוד זמינים בחלל שלהם, חתולים יכולים להתמודד בקלות רבה יותר עם גורמי לחץ שונים.

הפחתת מתח אצל החתול

סימון טריטוריה

הידעתם? לחתולים שלכם יש בלוטות ריח בכפות שלהם. כאשר הם מתגרדים על משהו הם משאיר שם סימן של הריח שלהם. דבר זה עוזר להם לבסס את הטריטוריה שלהם, דבר שחשוב מאוד עבור חתולים. כשאתם מאפשרים לחתול שלכם לשרוט משטחים ייעודיים, אתם למעשה יוצרים עבורם סביבה נוחה ומוכרת שהם יאהבו לחזור אליה.

 

אימון, אילוף וחיזוק חיובי

לבסוף, נציין שכשאתם מאלפים את החתולים שלכם להשתמש במתקני גירוד והם מצייתים לכם- מדובר בחוויה חיובית ומתגמלת גם לכם וגם לחתול. על ידי עידוד, מילות שבח ופינוקים אתם מחזקים התנהגות טובה. חיזוק חיובי כזה יכול לעזור לכם לבנות מערכת יחסים של אמון עם החתול ולחזק את הקשר האוהד ביניכם.

חתול מגרד את הספה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא חתולים