נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

איך מפגישים בין שני חתלתולים בצורה נכונה

חתלתולים

כל מי שהחזיק חתול בחייו, יודע עד כמה החיה הזו יכולה להיכנס לנו ללב. אם יש לך חתול, ואתה חושב לצרף אליו חתול נוסף – שים לב. היכרות בין חתולים והיכרות בין חתלתולים אינה עניין של מה בכך. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כל מה שצריך לדעת על היכרות נכונה בין חתלתולים, לצד עוד מידע רב בנושא הזה.

 

האם חתולים הם חיות חברותיות

חתולים נחשבים לבעלי חיים חצי-חברתיים. הם ציידים בודדים מטבעם אך הם יכולים ליצור קשרים הדוקים עם חתולים אחרים או עם בני אדם. חתולים יכולים לחיות באושר בזוגות או בקבוצות קטנות, אבל אין להם את אותם קשרים חברתיים חזקים שיש לכלבים, לבני אדם או לבעלי חיים אחרים.

לחתולים יש נטייה להיות עצמאיים יותר מכלבים. כלומר, לחתול הממוצע אין את אותו הצורך בתשומת לב והבעת חיבה מתמדת מהבעלים שלהם. הם יכולים גם להיות פחות סובלניים כלפי חתולים אחרים הפולשים למרחב האישי שלהם, וייתכן שיעדיפו להחזיק בטריטוריה משלהם.

יחד עם זאת, חתולים יכולים ליצור קשרים קרובים עם בעליהם ועם חתולים אחרים שהם חיים איתם, ולעתים קרובות יפגינו כלפיהם חיבה והתנהגות חברתית. חתולים מסוימים עשויים ליהנות גם מחברתם של חתולים אחרים, בפרט אם הם גדלו יחד או הוצגו כראוי. אבל איך מציגים כראוי חתול?

חתלתולים

איך להפגיש בין שני חתלתולים בצורה נכונה

כאשר מציגים שני גורי חתולים זה לזה, חשוב לעשות את זה לאט, ולתת להם הרבה מקום וזמן להסתגל. הנה כמה צעדים שתוכל לנקוט כדי לעזור לתהליך לעבור בצורה חלקה. קודם כל, התחל את ההיכרות על ידי החזקת הגורים בחדרים נפרדים. תן להם להתרגל לצלילים ולריחות זה של זה לפני שאתה מציג אותם פנים אל פנים.

ברגע שהחתלתולים נראים שנוח להם עם הנוכחות אחד של השני, אתה יכול להתחיל להציג אותם בחלל ניטרלי, כמו סלון הבית. כדאי שבחדר תהיינה הרבה נקודות מסתור. בהתחלה, יהיה עלייך לפקח על האינטראקציות שלהם כל הזמן. שים לב להתנהגות תוקפנית והתערב במידת הצורך. הגדל בהדרגה את משך הזמן שהחתלתולים מבלים יחד. התהליך יכול להימשך כמה ימים או שבועות.

חתלתולים

האם יש הבדל בין מפגש בין חתלתולים לבין מפגש בין חתולים

יש הבדל בין מפגש בין חתלתולים למפגש בין חתולים בוגרים. גורי חתולים יותר מסתגלים וסלחניים, ונוטים להיות שובבים יותר ופחות טריטוריאליים מחתולים בוגרים. הם גם נוטים יותר לקבל בן לוויה חדש וליצור איתם קשר.

 

סיכום

לסיכום, חשוב לזכור שכל חתול הוא ייחודי, והחברותיות וההתנהגות שלו יכולים להשתנות מאוד בהתאם לאישיות ולחוויות האישיות שלו. חשוב לזכור שלא כל החתולים יסתדרו, גם אם תעשה הכל נכון. אם נראה שהחתלתולים כל הזמן נלחמים או מראים התנהגות תוקפנית זה כלפי זה, אולי יהיה כדאי להפריד ביניהם.

חתלתולים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא חתולים