נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

האם ניתן להוריד חיית מחמד מצוואה

חיית מחמד

אדם שנפטר, מותיר אחריו עיזבון -הרכוש שצבר לאורך כל חייו. העיזבון יכלול רכוש, מיטלטלין וכן., גם חיית מחמש היא חלק מהירושה. הבעיה היא שלא תמיד אופן חלוקת הירושה הוא מהיר וחיית מחמד מצריכה טיפול. לא מעט אנשים שוקלים להוריד את חיית המחמד מהצוואה בכדי למנוע מריבות וסכסוכים במשפחה. ריכזנו כאן מידע בנושא, נאחל לכם אריכות ימים ובריאות איתנה.

 

איך מחליטים מה יעבור למי?

כל אחד מחליט בעת כתיבת הצוואה שלו על האנשים להם הוא רוצה להוריש את רכושו. הוא יכול לבחור להוריש את דירתו לילדיו, לצורך הדוגמא, את התכשיטים לבת היחידה ואת הרכב המשפחתי לבן הבכור, רק בגלל שככה הוא רוצה. עם רצון המנוח לא מתווכחים ולכן, אם אתם אלו העורכים צוואה ולא יודעים אם להכליל אותה בצוואה ואתם מעוניינים להשמיט אותה, זה בסדר. אתם יכולים להשמיט את חיית המחמד.

חיית מחמד

מי יקבל את חיית המחמד?

בסופו של דבר, לאחר פטירת המונח, יורשיו אמורים לקבל צוואה ממשרד עו"ד בו המנוח כתב את צוואתו. אם הצוואה לא כוללת את חיית המחמד ובין היורשים יש סכסוך לגבי גורל החיה, יש להגיע להחלטה משותפת. כשהעניינים הופכים למורכבים או נראה שלשם הם הולכים, עדיף לפנות למגשר או עורך דין שינהל את העניינים על הצד הטוב ביותר.

 

האם ניתן לערער על צוואה?

באופן כללי, ערעור על צוואה נחשב להליך משפטי מורכב. הצוואה מגלמת את רצונו של המנוח ויש כבוד לרצון האחרון של האדם. אם אתם מועניינים לערער על הצוואה, כדאי שתפנו אל עורך דין צוואות וירושות שיבדוק את הסיכויים לכך.

 

באופן כללי, ניתן לערער על צוואה במקרים ספציפיים:

  • חוסר יכולת מנטלית לכתוב צוואה – אם המנוח לא היה כשיר לכתוב את הצוואה והוא כתב אותה מבלי להבין את השלכות הדברים, יש עילה לערער על הצוואה (דוגמא לכך היא הוראה המזיקה לחיית המחמד).
  • זיוף או מרמה – אם יש חשש שמנוח כתב צוואה לאחר שמישהו הפעיל עליו לחצים או מנע ממנו טיפול בכדי שימלא את רצונו בכתיבת הצוואה, ניתן לערער על הצוואה. גם במקרה שהצוואה לא אומתה כראוי ויש חשש לזיוף תוכנה.

בשביל לגלות נתונים כאלו, צריך במקרים מסוימים לבצע חקירת עומק ולגלות את מה שהיה בעת כתיבת הצוואה, מה היה מצבו הנפשי של המנוח, האם מישהו איים עליו או שהצוואה עברה זיוף. יש לא מעט עורכי דין המציעים שירותי חקירה לצד הייצוג הניתן ואם אתם מעוניינים לערער על הצוואה, כדאי שקודם כל תפנו לעו"ד מומחה בתחום.

 

לסיכום

צוואה תכלול הוראות לגבי אופן חלוקת הרכוש וכל מה שהיה בבעלות המנוח, כולל חיית המחמד. ניתן להשמיט חלק מהרכוש מהצוואה או לכתוב הוראות ישירות לגבי נתונים מסוימים. זו יכולה להיות הוראה לתרום את חיית המחמד לארגון בע"ח סוציאלי ועוד.

חיית מחמד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים