נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

האם לצב יש שיניים – המדריך המלא

לצב יש שיניים

צבים מככבים בספרות הילדים באופן לא מידתי ביחס לכמות הצבים שילדים נחשפים אליהם ביומיום. הצב של אורן, שירים של דתיה בן דור וכמובן – צבי הנינג'ה. אבל למרות שאנחנו מכירים לא מעט צבים, רובנו יודעים עליהם די מעט. למשל, האם לצב יש שיניים? והאם מותר להחזיק צב בתור חיית מחמד? את כל התשובות תוכלו למצוא בטקסט שאתם קוראים עכשיו.

 

האם מותר להחזיק צב בתור חיית מחמד

אסור להחזיק צב בתור חיית מחמד במדינת ישראל. כלומר, מותר, אבל אסור. אין חוק רשמי שאוסר על שימוש בצבים בתור חיות מחמד. יחד עם זאת, צבים הם חיות מוגנות במדינת ישראל – ואסור לאסוף אותם מהטבע. החוק קובע עונש של עד שנתיים מאסר על לקיחת צב מהטבע. אמנם אף אחד עוד לא נכנס על זה לכלא, אבל אין סיבה שדווקא אתם תהיו הראשונים. אם אתם פוגשים צב בחוץ – השאירו אותו שם.

לצב יש שיניים

האם לצב יש שיניים

לרוב הצבים אין שיניים. במקום זאת, יש להם מקור קשה, המשמש לנשוך וללעוס את האוכל שלהם. למינים מסוימים של צבים, כמו הצב הרך, יש לסתות חדות ומחודדות שניתן להשתמש בהן כדי לתפוס טרף. למינים אחרים כגון הצב הנשכן לסתות חזקות עם מקורים מכווצים המשמשים לריסוק טרף בעל קליפה קשה.

לרוב צבי המים המתוקים והים יש רכסים חדים בלסת העליונה והתחתונה לחיתוך וללעיסת מזון. לחלק מהמינים של צבים, כמו צב סגיר, יש שן קטנה בלסת העליונה, אך היא אינה משמשת לנשיכה או ללעיסה. לצב היבשה המצוי – הצב הכי נפוץ בישראל – אין שיניים.

לצב יש שיניים

האם נשיכה של צב היא מסוכנת

צבים בדרך כלל אינם נושכים בני אדם מכיוון שהם אינם חיות תוקפניות ואינם רואים בבני אדם טרף. עם זאת, אם צב מרגיש מאוים, הוא עלול לנשוך כמנגנון הגנה. נשיכת צב קטן לא צפויה לגרום לפציעה משמעותית, אך לצבים גדולים יותר, כמו צבים נשכנים, יש לסתות חזקות ומקור חד שעלול לגרום לנשיכה כואבת.

בנוסף, חשוב לציין שצבים יכולים לשאת חיידקי סלמונלה במעיים שלהם, והם עלולים להזיק לבני אדם. חשוב להקפיד על היגיינה כשמטפלים בצבים או כל דבר בסביבתם. אותה היגיינה תכלול, מן הסתם, שטיפת ידיים ביסודיות במים וסבון לאחר טיפול בצבים או במתחם שלהם. אם אתם מחזיקים בצבים בבית, יש להימנע מקרבה של צבים לאזורים שבהם מכינים או צורכים מזון.

 

סיכום

לסיכום, חשוב להימנע מיותר מדי עיסוק בצבים, באופן כללי, מכיוון שזה עלול לגרום ללחץ אצל הצב. חשוב להיות מודעים להתנהגות של הצב, ואם הצב מראה סימני כעס או מתח, עדיף להניח לו. נשיכה של צב היא לא מסוכנת, אבל היא ללא ספק כואבת (למרות שלצב אין שיניים). אחרי נשיכות צב, יש לשטוף את הידיים היטב במים וסבון.

לצב יש שיניים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא צבים