בעלי עסקים בתחום התיירות מתמודדים עם אתגרים שונים, מבפנים ומבחוץ. כך גם מי שנדרש לקדם אתרי תיירות באינטרנט. קידום הכרחי לצורך יצירת חשיפת לעסקים בתחום ומשיכת גולשים אליהם. האתגרים יוצרים הזדמנויות ואפשרויות לחפש ולמצוא מענה מקצועי ייחודי שיכול לשרת את בעלי העסקים וכן ניתן להשתמש בהם לצרכים אחרים, במידת הצורך.
אילו אתגרים עומדים בפני מקדמי אתרי תיירות
ניתן לחלק את האתגרים העומדים בפני מקדמי אתרי תיירות לשתי רמות עיקריות. רמה אחת מתייחסת לאתגרים כלליים, כאלה שעומדים בפני מקדמים שנדרשים לקדם אתרים ועמודי סושיאל של עסקים באופן כללי, בכל תחום שהוא. רמה שנייה מתייחסת ספציפית למי שנדרש לקדם אתרי תיירות ועוד במדינה בה המצב הביטחוני איננו פשוט ולכן קשה יותר לייצר תיירות פנים או למשוך תיירים מבחוץ.
ישנם 3 אתגרים כלליים העומדים בפני מקדמי אתרי תיירות:
תחרות – באופן טבעי, בתחום כמו תיירות, פנים או חוץ, יש תחרות רבה וצריך לדעת כיצד להתמודד עם החברות השונות בצורה טובה ושוות ערך.
צרכים – צריך לדעת היטב מה הצרכים של הגולשים ואיך יודעים להגיע אליהם ולהציג אותם, באופן כזה שהגולש ירגיש שבית העסק פונה אליו ספציפית ועונה על הצרכים שלו.
תקציב – כמו כל בית עסק, גם מקדמי אתרי תיירות צריכים להתמודד עם אתגר התקציב שמעמדים לרשותו, בשביל שהוא יוכל לבצע את עבודתו בצורה נכונה.
ישנם גם 3 אתגרים ספציפיים עבור מקדמי אתרי תיירות:
שפה – אתרים המבקשים למשוך קהלים ממדינות אחרות, תיירות חוץ, צריכים להתמודד עם אתגר השפה. עליהם לבצע קידום בשפות נוספות ולא רק בעברית.
עונות תיירות – להבדיל מתחומים אחרים, בתיירות יש עונות, תקופות בהן צריך לפעול בצורה מאסיבית יותר, בזמן שבעונות אחרות אין מה לקדם מאחר ואין תיירות באותה תקופה.
איומים ובעיות פנימיות – במדינה כמו ישראל, סוכני תיירות וכן מקדמי אתרי תיירות נאלצים להתמודד עם בעיות ביטחוניות ואחרות שפוגעות בתיירות ומקשות על היכולת להביא תיירים מחו"ל. צריך למצוא דרכים כיצד לקדם את הנושא באופן כזה שיהיה אפשר לעודד תיירים מחו"ל להגיע ארצה.
איך נותנים מענה מקצועי?
הנה 4 כלים כיצד לתת מענה מקצועי עבור קידום אתרי תיירות:
- תרגום – אפשר לתרגם את האתר לשפות שונות ולהפעיל תוכניות קידום אתרים לא רק בעברית אלא גם בשפות אחרות.
- חלוקה נכונה של תקציב ועבודה – הכוונה היא לחלק את התקציב באופן כזה שלקראת העונות החמות יתבצע תהליך קידום מאסיבי יותר על מנת לקבל יותר לידים בתקופה זו.
- תמונות וסרטונים – המטרה היא להציג כמה שיותר דברים חיוביים, בשביל למשוך גולשים לראות את הפנים היפות של ישראל.
- למידה – ללמוד כל הזמן על המתחרים ועל הצרכים של הגולשים. כך עושים, לדוגמא, במסגרת קידום אתרים תיירות – אינסייט מרקטינג.